nonsensellerej

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2015

Första inlägget!

Av Anneli Ahrnell - 6 augusti 2015 08:58

Hej! Jag ny här och hoppas på härliga knasiga roliga nya människor att lära känna! 

Mitt namn är Anneli, är en sörmlänning som sedan 2007 "blev" jämtlänning pga jobb. Numera är jag tyvärr arbetslös men hoppar in som städare ibland, så riktig lön får jag emellanåt och erfarenhet så jag kanske får riktig anställning nånstans framöver...

Försöker flytta neråt, vill bo nånstans runt Vättern och Vänern. 

Att skriva in sig på olika bostadsbolag är ju nästan lika tidtagande som söka jobb för sjutton!!

Här jag bor saknar jag vänner/kompisar( he he, kompisar, låter så skolaktigt ikke sant!?) och aktiviteter att göra som tex spela biljard( skulle vilja gå till en trevlig pub som i vissa tv-serier ni vet, där man inte dricker sig full utan har trevligt umgänge med vänner och spelar biljard, så vill jag ha det!) , pröva på linedancing mm...

Nu menar jag för all del inte att jag helt utan vänner här här jag bor! Nejda! Problemet är bara att jag inte är så social av mig att jag springer omkring och "tittar in" hos folk utanvidare! Näe...jag är som en katt, egensinnig och självständig. Fast så klart, katter kan vara väldigt sociala och gosiga( har haft katt å vill skaffa en när jag hittat ny lägenhet och någorlunda anställning! Vill antingen ha raskatt, en Bombay som det stod är perfekt inomhuskattras! Annars vill jag göra god gärning och skaffa hemlös.. finns ju så många stackare...we'll see....

 

Näe, ang vara social, att "titta in", det ett begrepp jag väldigt svårt för, jag menar, komma oanmäld!? För det första, när jag ute på mina promenader har jag absolut ingen lust eller tid att hälsa på nån helt spontant( jag överhuvudtaget svårt för att vara spontan, inte min personlighet) och vad är vitsen komma oväntat. Man då kommer kanske olämpligt eller personen/erna inte hemma! Pooointlesssss!! Visst, om jag stöter på folk, vilket man ju gör emellanåt, så är det trevligt, roligt att prata, det har jag inget emot! Men "titta in" oanmält, det gör jag i princip aldrig! Det är bara min mormor jag gör det men hon i princip alltid hemma och henne jag känner väl!! 

 

Jag har alltid varit en "outsider", en som aldrig varit ute mycket på "umgänges-saker" , en som håller sig för sig själv. Men jag skulle vilja vara en social person med massor vänner att göra roliga saker med men mitt öde är tydligen att vara ensam...buhuääää!

Jag patetisk...kallar tv'n min bästa vän! Tja, den ganska pålitlig, håller tider, gör mig sällan förbannad, ger mig äventyr, action, får mig att skratta, håller mig sällskap mm! 😂😉😍

 

Det jag tänker med denna blogg är väl att"skriva av mig" som en dagbok, att dela av mig mina intressen och vad jag tycker varit roligt med dagen! Hoppas ni kommer gilla den, att jag får trevliga kommentarer och läsarvänner!

 

Ha en fin dag!

P.S Ska försöka skriva igen senare D.s

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Ahrnell - Lördag 27 april 11:45


Hej! Här kommer första inlägget detta år-2024!    

Av Anneli Ahrnell - 3 september 2015 13:02

  Hej! Då skriver vi del 2..... Tisdagen åkte jag till Strömsund för att handla och shoppa. Ville köpa Detoxelexir och Femal BalaNäe men till min stora förvåning så satt en helt annan skylt där annars Hälsokost brukar stå! What!? jaha, hade de...

Av Anneli Ahrnell - 30 augusti 2015 19:18

      Visst jag ser glad ut på bilden men jag känner mig just nu ilsken och frustrerad! Det här är tredje gången jag nu försöker skriva inlägg! Allt jag skrivit och det var en hel del är borta! Så invecklat att ladda in bilder på inlägget, vissa...

Av Anneli Ahrnell - 23 augusti 2015 14:13

          Jaa, snart September... Hösten blir nog lite sen eftersom våren/sommaren kom sent... Blir skönt när höstens färger kommer och de fördömda insekterna minskar! Har med åldern( jöss vad gammal jag låter!) börjat uppskatta de lite ...

Av Anneli Ahrnell - 18 augusti 2015 22:03

RÄTTELSE!   På senaste inlägget hade jag uppenbarligen för bråttom..... Fick nyligen veta av syrran jag skrivit fel ang Mr&Mrs Smithfilmen! Hade skrivit att Tom Cruise spelade Mr Smith! Vilket verkligen är fel! Brad Pitt spelade honom! Ja...

Presentation

Nonsens eller ej..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards