nonsensellerej

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2015

Snart September här!

Av Anneli Ahrnell - 23 augusti 2015 14:13

   

   

 

Jaa, snart September...

Hösten blir nog lite sen eftersom våren/sommaren kom sent...

Blir skönt när höstens färger kommer och de fördömda insekterna minskar!

Har med åldern( jöss vad gammal jag låter!) börjat uppskatta de lite kyliga årstiderna mer å mer.

Augusti kan jag vara utan! Fast skönt med värmen...

we'll we'll....

 

Vad jag gjort denna vecka? 

Tja inge speciellt ovanligt som vanligt. 

Motionerat i spåret( så gott det gick nu när jag hade ledvärk å ont i knäna, fy sjutton..)

Sökt jobb, tittat på tv. 

Ursh vilket tråkigt innehållsfattigt liv man lever!! Blir deppig...

Därför dagdrömmer jag ofta...har ett spännande "rymdliv" i huvudet, där jag är en övernaturlig "mänsklig" varelse som kan göra massa övernaturliga saker. Där jag naturligtvis är snygg å smart och modig som tusan. Fruktar ingen och inget och råkar ut för häftiga saker, allt som man inte är och allt som jag inte får uppleva i verkligheten!

 

Åhh, tänk om man finge byta ut den man är i huvudet(fantasin) och den man tyvärr är i verkligheten...

i wish!

Keep on dreaming sucker och looser...

 


Blev fin bild. Taget på Skansenakvariet i Juli.

I fredags jobbade jag vilket gick bra men när jag skulle gå hem så glömde jag naturligtvis mina solglasögon(jobbigt när solen lyser och jag ljuskänslig) och ett papper som skulle lämnats på skrivbordet men låg kvar i väskan OCH kunde inte gå in igen eftersom jag hade lämnat tillbaka nycklarna och entrédörren låses efter mig...

Suck! Tänk om man fått varit "smart tankspridd", alltså att man glömt lämna tillbaka nycklarna också! Då jag ju kunnat gå in igen!! Men ikke sa nikke!! Aaargh!

Jaja, bara gå upp dit på måndag, tack å lov bor jag nära!

 

I torsdags fick jag till min förvåning ett meddelande från Eidars( ett bostadsbolag i Trollhättan)  att det kommer snart finnas en ledig lägenhet för mig. Nästan nyligen skrivit in mig där och redan!? Andra bolag har jag inte "hört" ett knyst från!

Men tror jag väntar.. Lägenheten är bara på 30 kvadrat och på första våningen..

Å andra sidan....åhhh, jag vet inte hur jag ska göra! Borde jag ta chansen eller!?

Tror inte jag behöver bekymra mig, beslutet tas väl ifrån mig eftersom jag dröjer för länge med att besluta mig!! Ha ha..

we'll see...

 

Igår tvättade jag och senare åt jag heta räkor å vitl.baguetter

Stekte räkor i Sambal Oelek å jäklar vad starkt det blev!!Blev tvungen ha i grädde.

Vill inte gärna få blåser i käften! No thanks!!

Försökte bara äta halva baguetten men det var ju så jäkla gott. Idag har jag bara kvarts bit kvar...

Ändå duktigt av mig eller hur!?Vill få ner fläskmagen till acceptabel diameter mer det kanske ett hopplöst företag.😒

Är alldeles för glad i god mat, glass, chips mm...

Hur ska jag göra!? Disciplinen är lika med noll nästan. Visst jag har egentligen inget att klaga på jämfört med dom som verkligen har problem.. Men ändå!

 

Tänkte jag skulle skriva på laptopen men nej...den så jäkla slö!Fick ett meddelande på skärmen, att min dator är slö och långsam. HA HA! Är det ett skämt!? Skulle min dator vara slö!? Nää, det har jag aldrig märkt!! Hade inge AANING!

😳😁😡

Fick frågan om att om jag ville öka prestandan. Klart jag ville men naturligtvis kostar det....suck..

Hade i förrgår, tror jag det var, fått erbjudande kosta på mig ett " skydda mig från insynsskydd", okey, jag skrev in kortets nummer mm och trodde det då dras från kortet direkt men fick sedan meddelande från leverantören kostnad och var det ska betalas in! What!?

Fattar inte! Vad då för mening då skriva in kortnummer!!?

får väl kontakta dom å fråga...suck. 

Därför vill jag inte köpa nåt mer. Uhh, måste försöka lösa dataproblemet själv....hatar det!!

 

idag var det inge Ā to Z och Selfie. Buhu, tydligen säsongsavslutningen Förra helgen. 

I allafall börjar snart en favvoserie sin höstsäsong! 

Arrow!! Yesssss!!

Igår tittade jag på lätt hysteriske roliga Devious Maids. Tycker om spansk/amerikanskt feeling som tex också Jane The Virgin!

 

Nu måste jag sluta, batteriet behöver snart laddas och jag behöver komma ut!

 

Tills nästa gång....

Hasta la vista!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Ahrnell - Lördag 27 april 11:45


Hej! Här kommer första inlägget detta år-2024!    

Av Anneli Ahrnell - 3 september 2015 13:02

  Hej! Då skriver vi del 2..... Tisdagen åkte jag till Strömsund för att handla och shoppa. Ville köpa Detoxelexir och Femal BalaNäe men till min stora förvåning så satt en helt annan skylt där annars Hälsokost brukar stå! What!? jaha, hade de...

Av Anneli Ahrnell - 30 augusti 2015 19:18

      Visst jag ser glad ut på bilden men jag känner mig just nu ilsken och frustrerad! Det här är tredje gången jag nu försöker skriva inlägg! Allt jag skrivit och det var en hel del är borta! Så invecklat att ladda in bilder på inlägget, vissa...

Av Anneli Ahrnell - 18 augusti 2015 22:03

RÄTTELSE!   På senaste inlägget hade jag uppenbarligen för bråttom..... Fick nyligen veta av syrran jag skrivit fel ang Mr&Mrs Smithfilmen! Hade skrivit att Tom Cruise spelade Mr Smith! Vilket verkligen är fel! Brad Pitt spelade honom! Ja...

Av Anneli Ahrnell - 16 augusti 2015 17:58

Hejhopptholahoppsan! Nu snart denna vecka slut...... Kan inte påstå mycket har hänt precis.....men vädret iallfall verkar bli fint ett tag framöver. Kors i taket! Denna fredag som kommer verkar det som om jag ska jobba och kanske torsdag med. Får...

Presentation

Nonsens eller ej..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards